Swedbanki eriauhind - WEBMEDIA - Parim kohaneja 2009

Eesti Ettevõtete Konkurentsivõime Edetabeli raames antakse ka sel aastal välja Swedbanki eriauhind. Tänavu soovis Swedbank tõsta esile ettevõtet, kes on hästi kohanenud muutunud keskkonnaga ning leidnud keerulistele aegadele vaatamata võimalusi oma äri kasvatamiseks.

Swedbanki ettevõtete panganduse tegevdirektor Artjom Sokolov tõstis esile ettevõtte uuendusmeelsust tema tegevuses ning sihikindlust uute turgude leidmisel. Näiteks on Webmedia loodud tarkvaralahendusi riigiasutustele ja suurettevõtetele viidud Araabiamaadesse, Egiptusesse ja Moldovasse. „Teadmistel põhinev laialdane teenuste eksport on üheks Eesti majanduse arengu alustalaks. Webmedia tegevus on hea näide innovatsioonist ja piiranguteta mõtlemisest, mida Eesti väike majandus väga vajab,“ ütleb Sokolov. Tunnustust väärib tema sõnul see, et majanduse kokkutõmbumise faasis on suudetud firmas uusi töökohti luua ning lisaks majandusedule pöörata palju tähelepanu ka töötajatele – Webmedia on üks peresõbralikumaid ettevõtteid Eestis. Webmedia juht Taavi Kotka räägib, et vaadates ümberringi toimuvat tundub tühine rääkida 2009. aasta sügisel 2008. aasta tulemustest. Webmedia on tema sõnul õnnelik ettevõte, sest iga järgmine aasta on olnud parem, kui eelmine. Alljärgnev jutuajamine ettevõtte juhi Taavi Kotkaga on tulvil veidike teistmoodi lähenemist ettevõtlusele, sellist lähenemist, mis arvestab ka faktoritega, millega paljud ettevõtted võib-olla vaid sõnas arvestavad. Webmedia on igas mõttes tegudele läinud.




Millised olid eelmise aasta õnnestumised ja milliste olukordadega tuli rinda pista?

Suurimad õnnestumised olid kindlasti tegevuse käivitumine Qataris ning suurprojektide võidud väljaspool Eestit. Väljakutseks oli 2008. aastal sarnaselt teistega "kasu" režiimist "masu" režiimile ümberlülitumine ning vastavalt ka organisatsiooni ümberkujundamine. Eriti rahul oleme sellega, et "kasu" aja investeeringud hakkasid just nüüd tagasi tootma ning usume, et need aitavad meid ka raskemast ajast üle.

Teie missioon on olla kõige usaldusväärsem IT arenduspartner - milliste nippidega Te seda saavutate?
Webmedial on neli põhiväärtust: Innovation, Passion, Team-Spirit ja Results. Nendest viimane "Results" tähendab seda, et algselt lubatu viiakse alati lõpuni, isegi kui see ei ole kokkuvõttes meile endile majanduslikult kasulik ja tuleb peale maksta. Aga kliendi silmis usaldusväärsuse tekkimisel ei ole vähem tähtsad ka ülejäänud kolm põhiväärtust.

Kuhu laieneda? Millised on eesmärgid?
Webmedia pikaajalised eesmärgid on üliambitsioonikad ning nende kirjeldamine siinkohal võib tunduda hullumeelse sonimisena, kuid lühemas perspektiivis oleme endale eesmärgiks seadnud olla 2013 aastaks börsikõlbulik ettevõte (NB! börsikõlbulik, mitte börsiettevõte) ning selle eesmärgi poole liigume jätkuvalt. See tähendab vähemalt iga-aastase 20-30% kasvu jätkumist, tulude olulist kasvu väljastpoolt Eestit, tooteportfellide täienemist, meeskonna suurenemist, sisemiste protsesside parendamist jne. Riikidega me oma laienemisplaane ei seo, pigem on need seotud valdkondade ja toodetega, kus ennast täna tugevatena tunneme.

Paindlikkus on üks huvitav sõna - mida see Teie ettevõttes tähendab?
Elame põhimõtte järgi: ettevõte austab Sind ja Sina austad ettevõtet. Kui Sul on vaja rohkem ruumi oma eraelu jaoks, olgu see siis ühekordse vaba päevana või pikemaperioodiliselt, siis Su soov peab saama täidetud. Teistpidi teab ettevõte, et kunagi panustad Sa selle võetu tagasi. Sama toimib teistpidi, kui ettevõte vajab Sind rohkem kui ette nähtud. See on kirjutamata reegel, mis on osa Webmedia sisekultuurist. Sõnades on seda väga raske edasi anda, kuid tegudes väljendus see Töötajasõbralikuma Ettevõtte tiitlis 2008. aastal.

Mis tõi Taavi Kotka Webmediasse ja mis kõige rohkem tegevuse juures motiveerib?

Webmediaga liitusin 2000. aastal umbes aasta pärast ettevõtte asutamist. Pakuti võimalust osaleda meeskonnas, kelle eesmärk oli luua Eesti parim IT-ettevõte ning anti tegutsemisvabadus katsetada uuenduslikke tarkvaraarenduse metoodikaid. Noorele informaatikaeriala tudengile paremat porgandit on raske välja mõelda.

Webmedia kliendibaasi moodustavad peamiselt oma valdkondade (telekom, finants, kindlustus, e-kaubandus jne) liiderettevõtted erasektoris ning innovaatilisemad avaliku sektori institutsioonid. Need on turul tuntud, kui "head kliendid", kes on aru saanud, et IT ei ole pelgalt moeasi, vaid et tõesti on võimalik üheskoos uusi lahendusi välja mõeldes oluliselt parandada nende ettevõtete või asutuste toimimist ning mõjutada majandustulemusi. Kui Sul on head tellijad, kes ei pelga vajadusel ka radikaalseid uuendusi katsetada ning Sul on nooruslik ja teadmishimuline meeskond, siis see on minu jaoks parim koht, kus töötada - see motiveerib.

Intervjuu Webmediaga 17.09.2009 (ERR Uudiste video)